Not signed in (Sign In)

Vanilla 1.1.4 is a product of Lussumo. More Information: Documentation, Community Support.

Welcome Guest!
Want to take part in these discussions? If you have an account, sign in now.
If you don't have an account, apply for one now.
  1.  
    Just had an email from pinkflag@greedbag advising me that my order of the "Strays" download is now available. Scratching my head I went to investigate. The last order I made through wire/greedbag was the "Nocturnal Koreans" cd. I bought Red Barked Tree with the Strays CD at the Rough Trade event in January 2011 when Wire played live to launch the album.

    Checked the orders - yep - the last one is "Nocturnal Koreans". Checked the downloads - and there is "Strays" - for free!

    Has anyone else received this?

    Thanks - but a bit puzzled and all that.
  2.  
    Nope, no email nor is greedbag showing Strays for me.
  3.  
    I bought two copies of Red Barked Tree, and I've had a couple of emails about the "Strays" download.
  4.  
    Yeah I got the same email and was confused. Bought Nocturnal Koreans and Red Barked Trees through greedbag, so presumed it was a late addition for the RBT cd.
  5.  
    I saw the email but in a rush and regarded it with a little suspicion, so long after the event 'n' all. Intended to go back and investigate further. Is it legit?
  6.  
    Yep - definitely legit
  7.  
    I've checked my Greedbag account and Strays shows up four times in my downloads section, so it's legit, with a couple of duplications.. :)
  8.  
    Yep, four times in my download section too.
    Looks like greedbag had a software or database update that went slightly wrong.
    Bloody IT. Never works :-)
  9.  
    I think Fabrizio got it right. Although, I thought also that it was spam.

    The plan was, being as we ran out of physical copies of "Strays", to make a digital version available free to anyone who buys "Red Barked Tree" to maintain the offer (people were disappointed not to get it) and also make it available as a paid product to anyone missed out - i.e. didn't buy RBT from our shop.

    Seems like it didn't quite go to plan!

    I'm sure no Wire fan will turn their nose up at a free release they didn't have already. IMO it has the definitive versions of "Boiling Boy" & "German Shepherds"!
  10.  
    All four are definitive for me - in my mind however "Underwater Experiences" from "Behind The Curtain" is a completely different creature to - if you like - Version 2 - this is the definitive Version 2 cut - and it's Matt's first studio recording release with Wire. And of course - this version of "German Shepherds" has the only studio recording release of Margaret Fiedler McGuinness - complete with vocal.
  11.  
    I had the email and it made me scratch my head too, I'm glad it wasn't just me.

    No biggy then.
  12.  
    No freebie for me!
    It is a wonderful ep though, albeit, with contrasting tracks. I love this version of Underwater Experiences, I am also very fond of He Knows. I think that this track would have been perfect for Red Barked Trees, even if it has a longer gestation.
    The views of HQ on the definitive versions of Boiling Boy and German Shephards is interesting. In my opinion the Peel versions of both tracks are preferable, though I still love the Strays' versions.